Visites culturals
Govern Riesgo Calor
Govern  Foc
Govern Eclipse
Govern Agua Consumo Responsable
Balearia

Etapes del dol

Etapes del dol
Durant la vida ens haurem d'enfrontar amb diferents problemes. La psiquiatra suís-estatunidenca, Elisabeth Kübler-Ross, va escriure un llibre en el qual parlava que el dol no és viu només per a casos de mort o malalties terminals. Postulava que també hi ha dol en casos d'amputacions, ruptures sentimentals, i fins i tot problemes familiars.
Explica que acostumen a existir 5 etapes que es travessen davant situacions greus, aquestes etapes no tenen per què donar-se sempre en el mateix ordre i no totes les persones pateixen les 5, però que saber sobre elles pot ajudar molt a tractar a les persones que les pateixen.
Encara que com tot en la vida hi ha professionals en desacord i fins i tot en contra. A mi em sembla interessant que les conegueu, i per això avui us porto aquest article. Les etapes són: negació, ira, negociació, depressió i acceptació.
La negació fa referència a quan l'individu viu amb la incredulitat de la notícia. La ira genera frases o preguntes de l'estil "Per què a mi? No és just!", "com em pot estar passant això a mi?", frases que generen empipament davant el món i les persones que tracten de cuidar-los o ajudar-los. La negociació és com si d'alguna forma poguessis demanar més temps o una millora dient-te a tu mateix que canviaràs com a persona. La depressió et porta a pensar que com no hi ha solució perquè fer res en aquesta vida. L'acceptació et porta a un estat de calma i pau que et permet veure noves perspectives.
Espero que us serveixi d'ajuda.
J

Jordi Ribera

Periodista de Menorca al Dia