Visites culturals
Govern  Libre Elección Lengua
Govern  Foc
Govern Bons Producte Local
Balearia

Que no abusin de tu

Que no abusin de tu

Hi ha gent en aquest món que abusa i s'aprofita de la seva posició. Si aquest abús recau en una persona amb poca experiència de vida, apocada o amb necessitat es converteix en la víctima perfecta per a aquesta mena de subjectes. I quan parlo d'abusos em refereixo de qualsevol mena. Abusos en el treball en l'àmbit contractual o salarial, en la vida en general, en el col·legi i un llarg etc. Si et passa una cosa semblant, puc assegurar-te que sempre podràs rebre ajuda. Però el primer que has de fer és explicar-li-ho a algú de confiança. Si no pots o no tens ningú en qui confiar acosta't a les institucions que puguin fer-ho. Per exemple, si el que t'ocorre és un abús laboral pots acostar-te al departament de treball o algun sindicat. El primer que rebràs d'aquests llocs és informació sobre els teus drets. I aquesta informació serà veraç, no una suposició o una creença. Si els abusos són fora del treball, com podria ser en el col·legi o en la teva vida. Pots acostar-te a serveis socials o al teu centre d'atenció primària perquè un psicòleg pugui aconsellar-te. Sigui com sigui no et quedis tancat en el problema, ni deixis passar-lo tampoc. Perquè això en un futur pot acabar convertint-te subconscientment en una víctima. No totes les coses han d'acabar en un judici, però deixar que algú abusi de tu en la forma que sigui i no fer res significa que continuarà fent-ho a altres persones.

C

Christian Melis

Periodista de Menorca al Dia