Santa Clara, patrona del bon temps

El monestir de Santa Clara  a Ciutadella acull a les monges que pertanyen a aquesta ordre fundada el 1212 per Sant Francesc d’ Assís i, obviament, Santa Clara. Se li reconeix  a la companya espiritual de Sant Francesc el fet d’advocar pel bon temps. Per aquest motiu són moltes les parelles que fan una ofrena al monestir per tenir un sol lluent el dia de la seva boda.

Però més enllà d’aquestes generalitats sobre l’ordre hi ha una tasca d’ajuda als germans, especialment als més pobres. Una feina que comença per un bon acolliment quan entres al monestir, tal com mostren aquestes mans esteses amb la voluntat de rebre  a qui vagi a aquesta casa de serenor.

En una època en que cada cop hi ha manco vocacions religioses és bo recordar que hi ha col·lectius com el de les clarisses que porten més de 800 anys d’entrega als demés. Com diuen els fidels. Deu proveirà. I elles seran allà per rebre a qui ho necessiti.

I què us diu a vosaltres aquesta imatge de n’Antxon Castresana?

1 comentario en «Santa Clara, patrona del bon temps»

  1. … pues las parejas que acuden a llevar una ofrenda lo hacen por seguir una costumbre, no porque realmente crean que eso de “ser el patrón del buen tiempo” tenga algún valor, aparte de que por alguna casualidad haya coincidido que así fuera… poco a poco la gente acabará por dejar de hacer ridiculeces… no hay vocaciones religiosas porque la religión está en franca decadencia, se extinguirán en éste siglo, por muchas chicas sudamericanas o asiáticas que vayan trayendo desesperadamente para hacerlas trabajar de criadas de sus compañeros masculinos, los únicos que sí pueden aún aspirar a alguna pequeña cuota de poder… echo en falta en el artículo algún ejemplo de eso de que ayudan al prójimo, no me lo creo, cómo puedes ayudar a la sociedad de la que te escondes encerrándote bajo llave… lo de “dios proveerá” es el equivalente a decir “apáñatelas como puedas”, porque las confesiones religiosas no ayudan, no se rascan al bolsillo nunca, sino que se limitan a decirles a los necesitados que esperen que llueva del cielo algo por casualidad… como prueba un botón, Cáritas, donde toda la ayuda proviene de donativos externos, repartidos por voluntarios altruistas… más claro agua

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *